دریافت خلاصه فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی)

دریافت خلاصه فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی)

خلاصه فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی)

عصر حاضر را عصر سازمان‌ها می‌نامند؛ عصری که سازمان‌ها و شرکت‌ها تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها را در بر گرفته‌اند. سازمان عبارت است از گروهی متشکل از چندین نفر که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین‌شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت سازمان سازوکاری است که تأسیس می‌شود تا گروه‌های مختلف به‌منظور دستیابی به منافع و مزایای چندجانبه خود، سرمایه، تخصص و نیروی کار خود را به اشتراک گذاشته و به‌کار گیرند.

در یک چنین سازمان یا شرکتی، قسمت اعظم برنامه‌ریزی استراتژیک و ازجمله بیانیه رسالت مربوط به تأمین نیازها و خواسته‌های ذی‌نفعان است. زیرا ذی‌نفعان به‌عنوان تأمین‌کنندگان سرمایه و مالکان قانونی شرکت، نقش مهم و اساسی در ادارۀ آن دارند. ولی چون ذی‌نفعان و سهامداران یک شرکت، به‌طور مجزا نمی‌توانند در اداره شرکت فعال باشند، بنابراین عمل و کنترل شرکت و تعیین استراتژی را به مدیران سازمان واگذار می‌کنند. این دسته از مدیران که منتخب سهامداران هستند، شامل اعضاء هیأت‌مدیره و مدیریت عامل شرکت می‌باشند که اجزا اصلی حکمرانی شرکتی را تشکیل می‌دهند.

  • این فایل در فرمت ورد و pdf در ۱۳ صفحه خلاصه شده تقدیم می شود.
  • این فایل خلاصه فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی) نوشته رضا رسولی و علی صالحی است.

 

برخی از عناوین این فایل:

  • حکمرانی شرکتی: نقش هیأت‌مدیره
  • مسئولیت‌های هیأت‌مدیره
  • اعضای هیأت‌مدیره
  • معیارهایی برای انتخاب یک عضو هیأت‌مدیره خوب
  • مسئولیت‌های مدیریت ارشد
  • فعالیت‌های نامناسب از سوی مدیران
  • روندهایی در حکمرانی شرکت
  • مدیریت فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک
  • مسئولیت اجتماعی چیست؟
  • الگوهای رایج در زمینه مسئولیت اجتماعی
  • امور اخلاقی سازمانی

تگ(برچسب): , , ,

دیگر محصولات مرتبط با این محصول: