خلاصه فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی)
عصر حاضر را عصر سازمانها مینامند؛ عصری که سازمانها و شرکتها تمامی ابعاد زندگی انسانها را در بر گرفتهاند. سازمان عبارت است از گروهی متشکل از چندین نفر که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیینشده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری میکنند. بنابراین میتوان گفت سازمان سازوکاری است که تأسیس میشود تا گروههای مختلف بهمنظور دستیابی به منافع و مزایای چندجانبه خود، سرمایه، تخصص و نیروی کار خود را به اشتراک گذاشته و بهکار گیرند.
در یک چنین سازمان یا شرکتی، قسمت اعظم برنامهریزی استراتژیک و ازجمله بیانیه رسالت مربوط به تأمین نیازها و خواستههای ذینفعان است. زیرا ذینفعان بهعنوان تأمینکنندگان سرمایه و مالکان قانونی شرکت، نقش مهم و اساسی در ادارۀ آن دارند. ولی چون ذینفعان و سهامداران یک شرکت، بهطور مجزا نمیتوانند در اداره شرکت فعال باشند، بنابراین عمل و کنترل شرکت و تعیین استراتژی را به مدیران سازمان واگذار میکنند. این دسته از مدیران که منتخب سهامداران هستند، شامل اعضاء هیأتمدیره و مدیریت عامل شرکت میباشند که اجزا اصلی حکمرانی شرکتی را تشکیل میدهند.
- این فایل در فرمت ورد و pdf در ۱۳ صفحه خلاصه شده تقدیم می شود.
- این فایل خلاصه فصل دوم کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی) نوشته رضا رسولی و علی صالحی است.
برخی از عناوین این فایل:
- حکمرانی شرکتی: نقش هیأتمدیره
- مسئولیتهای هیأتمدیره
- اعضای هیأتمدیره
- معیارهایی برای انتخاب یک عضو هیأتمدیره خوب
- مسئولیتهای مدیریت ارشد
- فعالیتهای نامناسب از سوی مدیران
- روندهایی در حکمرانی شرکت
- مدیریت فرایند برنامهریزی استراتژیک
- مسئولیت اجتماعی چیست؟
- الگوهای رایج در زمینه مسئولیت اجتماعی
- امور اخلاقی سازمانی